Znieczulenia stosowane podczas zabiegów stomatologicznych

Zabiegi stomatologiczne kojarzone są zazwyczaj jako bolesne. Część osób unika wizyt w gabinecie dentysty głównie w obawie przed bólem. Tymczasem stomatolodzy wyposażeni są w różnego rodzaju środki znieczulające, dzięki którym pacjent nie odczuwa praktycznie żadnego bólu.

Najczęściej stosowane są znieczulenia miejscowe. Nie są one obowiązkowe, ale pacjent może z nich dobrowolnie skorzystać. Zazwyczaj wykonuje się je podczas leczenia ubytków uzębienia. Stomatolog nakłada znieczulenie w konkretne miejsce w jamie ustnej pacjenta. Działanie substancji znieczulającej polega na tymczasowemu zahamowaniu przewodnictwa nerwów, co dotyczy jednego zęba lub kilku. Ten typ znieczulenia aplikowany jest za pomocą strzykawki. Efekt znieczulenia odczuwalny jest znacznie szybko i może się utrzymywać nawet po zakończeniu zabiegu. Przykładem środka znieczulającego o działaniu miejscowym jest znieczulenie międzywięzadłowe.

Drugi typ znieczuleń stosowany w stomatologii to znieczulenie ogólne. Wykonuje się je tylko w konkretnych przypadkach. Najczęściej dotyczy to przeprowadzenia konkretnego zabiegu chirurgii szczękowej. Ten typ znieczulenia może podać wyłącznie anestezjolog. Podczas zabiegu pacjent nie odczuwa żadnego bólu, ponadto zapada w sen. Często znieczulenie ogólne powoduje skutki uboczne np.nudności.

http://www.gsk.com.pl/produkty/Bactroban-20-krem.html sprawdź czy żółtaczka jest groźna i jakie są jej objawy

Zostaw komentarz