Pasty do zębów specjalnego przeznaczenia

Część past do zębów ma na celu zapobieganie próchnicy, ale posiada także inne specjalne właściwości. Stosowane są przez osoby z określonymi problemami stomatologicznymi.

Jednym z nich są pasty wybielające. W ich składzie znajduje się więcej substancji ściernych niż w tradycyjnej paście do zębów. Inne natomiast zawierają specjalne środki, które w sposób chemiczny usuwają kamień nazębny. Ten rodzaj pasty polecany jest przede wszystkim dla palaczy oraz dla osób z przebarwieniami zębów.

Osoby cierpiące na paradontozę powinny zadbać głównie o dziąsła oraz przyzębia. Przydatne będą pasty, które zawierają substancje o działaniu przeciwzapalnym. Wiele past do zębów przeciw paradontozie składa się z ziół, takich jak szałwia, rumianek czy eukaliptus. W wielu pastach obecne są także substancje o działaniu bakteriobójczym lub uśmierzającym.

Pasty dla dzieci powinny różnić się składem od past przeznaczonych dla dorosłych. Największa różnica występuje w przypadku zawartości fluoru. W przypadku dziecięcych past stężenie fluoru powinno być odpowiednio mniejsze. Wraz ze wzrostem dziecka ilość fluoru w paście, może się stopniowo zwiększać. Ponadto pasty do zębów dla dzieci mają inny smak oraz zapach. Producenci często wytwarzają owocowe pasty, które mają uprzyjemnić dzieciom szczotkowanie.

trwałe objawy spowodowane żółtaczką typu a pomocy w walce z chorobą może okazać się Glucardiamid jako lek o wysokiej jakości

Zostaw komentarz